研究業績 |
著書
- 『Design English: クリエイターのための闘う英語』(共、南雲堂. 2016年)
- 『彷徨える魂たちの行方 ソール・ベロー後期作品論集』(共、彩流社、2017年)
- 「ソール・ベローともう一人の作家』Saul Bellow and Other Writers.(共著、彩流社、2019年)
- Promoting Minority Language Development: Personal Choices, Parental Intuition and Plenty of Picture Books『マイノリティ言語の取得を促進するためを探る:個人的な選択、親の直観とたくさんの絵本の活用』 in Raising Bilingual and Bicultural Children in Japan: Essays from the Inaka. Monographs on Bilingualism, No. 18. (共). JALT Bilingualism/全国語学教育学会バイリンガリズム研究部会. 2018
- ユダヤ系アメリカ文学のすべてJewish American Literature. (共著、彩流社、2023年)
- School-Based Curriculum Management and Lesson Study for Teacher Education -From Asia and Japan- (共著、丸善出版、2025年)
論文・解説
- 発表: “Promoting learner autonomy and control of lesson content” JALT Toyohashi/Hamamatsu, July 2010
- 発表: “Effectively Using Information Gap Activities in the EFL Classroom” JALT Toyohashi Chapter, September 2010
- 発表: “Getting Creative: Pecha Kucha in the Classroom” JALT National Conference, Nov. 2010
- 発表: “Sharing creative control of lesson content” JALT National Conference, Nov. 2010
- 論文: “Online TOEIC, Extensive Reading, and E-learning: Implementation of Common, Curriculum-wide English Assignments in a Japanese University” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第12巻、2012年
- 論文: “Pecha kucha presentations: What are they and how can we use them in the classroom?” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第12巻、2012年
- 発表: “Habitat for Humanity: Building Peace” Peace as a Global Language, October 2011
- 発表: “From the Library, to the Workshop, to the World: An Interdisciplinary Approach to Addressing Global Issues at a Japanese University” Peace as a Global Language Conference, October 2011
- 発表: “Implementing common e-learning assignments across an analog English curriculum” JALT CALL June 2012
- 論文: “SUAC Habitat for Humanity: Past, Present and Future” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第13巻、2013年
- 論文: “Design English: Collaboration and presentation across the curriculum” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第13巻、2013年
- 論文:“Steps toward a new curriculum: A report on English education reform at SUAC” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第13巻、2013年
- 発表: “International Design and English Education in Japan: A new generation and a new collaboration” The Asian Conference on Education, October 2012
- 発表: “Design English collaboration and presentation: Developing international designers at a Japanese university” DRS Cumulus Oslo 2013, Design Learning for Tomorrow, 2nd International Conference for Design Education Researchers, May 2013
- 論文: “Design English collaboration and presentation: Developing international designers at a Japanese university” DRS Cumulus Oslo 2013, Design Learning for Tomorrow, Proceedings from the 2nd International Conference for Design Education Researchers, May 2013
- 論文:“Fostering global learning and communication skills: A preliminary report on the founding and operations of a language education center at Shizuoka University of Art and Culture” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第14巻、2014年
- 論文: “Authentic Materials in an EFL Curriculum: Appropriateness, Selection, Activity Design and promoting a Global Perspective” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第14巻、2014年
- 発表: “Authentic Materials: Support for non-English majors at a Japanese university” KOTESOL: Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages, October 2013
- 発表: “The Role of Language Education Centers in a University Curriculum” KOTESOL: Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages, October 2013
- 発表: “Curriculum Change: The Evolution of a University Language Center” KOTESOL: Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages, October 2014
- 発表: “Adapting to Change at a University Language Center” The Asian Conference on Education, November 2014
- 発表: “Mind the Gap: Embracing Change in Higher Education in Japan” The Asian Conference on Education, November 2014
- 発表: “The Nuts and Bolts of Teaching Global Issues: Methodology, Techniques and Activities” Peace as a Global Language Conference, December 2014
- 発表: Purpose-Driven Second Language Vocabulary Acquisition, JALT PAN-SIG, May 2015
- 発表: Expanding Horizons: Scaffolding Techniques for Teaching Global Issues, JALT PAN-SIG, May 2015
- 論文: Expanding Horizons: Scaffolding Techniques for Teaching Global Issues, The 2015 PanSIG Journal Narratives: Raising the Happiness Quotient
- 発表: Teaching Global Studies in English, KOTESOL: Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages, October 2015
- 発表: L2 Vocabulary Acquisition and TOEIC Test Preparation, KOTESOL: Korea Teachers of English to Speakers of Other Languages, October 2015
- 論文: 目的主導型指導による学生のTOEICスコア向上を目指して “Improving Student TOEIC scores via Purpose-Driven Instruction” 『静岡文化芸術大学研究紀要』第16巻、2016年
- 発表:High-frequency L2 Vocabulary Lists and Higher Test Scores, CamTESOL Conference on English Language Teaching、カンボジア語学教育学会2016年度
- 発表: English-Medium Instruction: The future of University English Education in Japan?, JALT Toyohashi (全国語学教育学会 豊橋支部) 2016年度
- 発表: Intercultural Education in Japan: English-medium Instruction, 日本における異文化間教育と英語教育, International Association for Intercultural Education (IAIE) 国際異文化交流協会 2016年度
- 論文:Measuring the Effectiveness of Overseas Intensive English Programs, 海外集中英語(語学研修)プログラムの効果を測定するについて、KOTESOL Proceedings 2016 Shaping the Future with 21st Century Skills, 2016年度
- 論文:English-Medium Instruction from the Learner’s Perspective, 学習者の視点から英語コンテンツコース, KOTESOL Proceedings 2016, Shaping the Future: With 21st Century Skills, 2016年度
- 発表: Promoting Conversation with Information Gap Activities、インフォメーションギャップを通してコミュニケーションを促進する英語教育、 KOTESOL, 2016年度
- 論文:Improving Student TOEIC scores via Purpose-Driven Instruction、(共著)『静岡文化芸術大学研究紀要』第16巻、2016年
- 論文:英語・中国語教育センター3年間の活動報告書、(共著)『静岡文化芸術大学研究紀要』第17巻、2017年
- 論文:Effectively Utilizing Authentic Materials in the EFL Classroom オーセンティックな教材を有効的に活用するために、KOTESOL、2017年度
- 論文:America’s Soft Power and English Enrollment Trends in Japan 英語と中国の科目選択:ソフトパワーが及ぼす影響、(共著)KOTESOL、2017年度
- 論文:英語と中国の科目選択:ソフトパワーが及ぼす影響、(共著)『静岡文化芸術大学研究紀要』第18巻、2018年
- 論文:英語摸擬国連の参加準備におけるシミュレーションとロールプレイについて、『静岡文化芸術大学研究紀要』第19巻、2019年
- 論文:eBookを活用した授業の可能性を考えるUsing eBooks from a College Library in Lecture Courses、(共著)『静岡文化芸術大学研究紀要』第19巻、2019年
- 論文:2020年度前期オンライン英語教育を振り返って―利点と欠点、Reflections on Online English Instruction in Spring 2020-Benefits and Drawbacks、(単著)『静岡文化芸術大学研究紀要』第21巻、2021年
|